Hoe kom ik hoger in Google?
Zoekmachineoptimalisatie, ookwel SEO, is de techniek om websites te optimaliseren om meer bezoekers te ontvangen.
Duidelijke Paginatitels
De titel van een pagina is heel belangrijk voor SEO en dus Google. Plaats het belangrijkste zoekwoord in de titel en optimaliseer elke pagina voor een andere zoekterm. Deze titel staat tussen de
tag.
Duidelijke domeinnaam
Een domeinnaam die beschrijft waar de website over gaat heeft een voordeel, zoekmachines kijken hier ook naar en wegen dit mee in de beoordeling van uw pagina.
Een groter voordeel is het registreren van "verlopen domeinnamen", die ooit door iemand geregistreerd zijn geweest, en domein autoriteit hebben opgebouwd, maar nu weer beschikbaar zijn gekomen.
Schrijf minimaal 250 woorden per pagina
Door minimaal 250 woorden te typen, geeft je zoekmachines voldoende informatie om de pagina te begrijpen. Als je langere teksten hebt, verdeel ze dan op in alinea?s en zet er subtitels tussen. Dit maakt het ook makkelijker om te lezen. Bij Google is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Een lange tekst zonder veel inhoud, werkt slechter dan een korte tekst van hoge kwaliteit.
Gebruik Header Tags (H1, H2, H3 etc.)
Zoekmachines vinden een goede structuur belangrijk, dit maakt voor zoekmachines duidelijk waar een bepaalde tekst over gaat. Belangrijkste komt in een H1-tag, daarna H2, etc.
Verzamel backlinks
Wanneer andere goede websites naar jouw website linken, gaat Google jouw ook sneller als een goede website beschouwen. Bij het verzamelen van links is het vooral belangrijk dat ze gerelateerd zijn aan jouw website. Hier ook is de regel, meer kwaliteit dan kwantiteit. Een goede tool voor marketeers die je hierbij kan helpen is LinkTastic, deze dienst kan je helpen aan kwalitatieve backlinks in korte tijd. Lees hier meer over linkbuilding
Naast de links van andere websites zijn de interne links belangrijk Interne links zijn links die van je eigen pagina verwijzen naar andere pagina?s binnen je website. Deze links wegen minder zwaar voor Google maar helpen Google wel te bepalen wat belangrijk is op je website.